ÇİLEKLİ KEDİDİLİ PASTA


Blogu güncelleme sıklığımın azaldığının farkındayım, yeni birşeyler denemiyor değilim ama iş yoğunluğu nedeniyle tarifleri yazıp, fotoğrafları aktaracak zaman bulamıyorum. Aslında bu tarifi anneler gününden önce yazıp, bu özel gün için hafif bir seçenek olarak önermeyi planlamıştım ama olmadı, çünkü ablamı ziyaret gitmiş olan annemin yanına gittim ben de haftasonu için. Kısa ama keyifli ziyaret için annemde orada kaldığı süreyi uzattı, babam da gelince hep beraber güzel bir haftasonu geçirmiş olduk. Hep birlikteyken onlara da bu pastadan yapmayı planlamıştım ama kısıtlı zamanı mutfakta geçirmeye yoğun itirazlar gelince (onlar ben gelmeden yeterince hazırlık yapmışlardı:) bu lezzeti paylaşmayı başka zamana bıraktık. Ben de bu vesile ile geç de olsa tüm annelerin anneler gününü kutlamak istiyorum.

Lezzetli ve hafif bir tatlı seçeneği olan çilekli pastamızın tarifi şöyle;

Malzemeler:

-20 adet kedidili bisküvi
-250 gr çilek
-5 su bardağı süt
-1 su bardağı toz şeker
-1 yumurta
-3 çorba kaşığı un
-2 tatlı kaşığı nişasta
-1 paket vanilya
-1 çay kaşığı sıvıyağ
-1 tatlı kaşığı pudra şekeri

Yapılışı:

Pastamızın önce kremasını hazırlıyoruz. Bunun için sütü, şekeri, yumurtayı, un ve nişastayı karıştırarak kısık ateşte kıvam alıncaya kadar pişiriyoruz. Ocaktan almadan hemen önce vanilyamızı ekliyoruz. (Tencerimize önce un ve nişastayı koyup, sonra sütü yavaş yavaş eklersek karışımız pürüzlenmesini önlemiş oluruz) Kremamız hazır olunca ılınana kadar bekliyoruz ve bu arada karıştırarak üzerinin kaymak tutmasını engelliyoruz. Kelepçeli veya çember bir kalıbı servis tabağımızın üzerine yerleştiriyoruz. (ben 20 cm'ye ayarladığım çember kalıp kullandım) Kalıbın kenarlarını çok hafif sıvıyağ ile yağlayıp, pudra şekerine buluyoruz ve pudra şekerinin fazlasını kalıbı sallayarak alıyoruz. Ortadan ikiye kestiğimiz çileklerin iç taraflarını kalıbın iç kenarına diziyoruz, tüm iç yüzeyi kaplayınca tabanına biraz kremamızdan döküp, üzerine kedidili bisküvilerimizi ve halka hakla dilimlediğimiz çilekleri diziyoruz ve kremamızdan dökerek bisküvi ve çileklerin üzerini kapatıyoruz. Kalan kedidili bisküvilerimizi de dizip üzerine kalan kremamızla kapatıp 2-3 saat buzdolabında bekletiyoruz. Pastamızın etrafından kalıbımız çıkarıyoruz. Servis yaparken dilimlediğimiz çilek ve çikolata ile süslüyoruz. Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder