ARAP KURABİYE

Kahvaltı soframızdan kalan son tarif arap kurabiyeler. Bu kurabiyeleri Ayşegül yapıp, getirmişti. Benim de Portakal Ağacı'nda gördüğüm ve tadını merak ettiğim bir kurabiye idi. Yapmaya fırsat bulamamıştım çünkü her kurabiye yapışımda Aşçı Yamağı'nın direnci ile karşılaştığımdan önceliği başka tarifler almıştı. Bu defa denemek istediğim bir kurabiye bize getirilince çok sevindim. Kurabiyeler dışı esmer içi sarışın oldukça lezzetli olmuşlardı. Tarifin bana en ilginç gelen yanı içine çiğ yerine haşlanmış yumurta sarısı koyulması olmuştu. Forumdan alınıp uygulanan tarifin orginali burada. Ben yinede tarifi ekliyorum. Ellerine sağlık Ayşegül.
Malzemeler:
-3 haşlanmış yumurta sarısı
-250 gr oda sıcaklığında tereyağ
-1 paket vanilya
-aldığı kadar un (bu ifadeyi çok sevmiyorum, tarifi kendim denediğimde un miktarını ölçeceğim)
-1/2 su bardağı pudra şekeri
-1/2 su bardağı nesquik
-1/2 su bardağı kakao
Yapılışı:
Haşlanmış yumurta sarılarını ellemizle iyice ufalıyoruz. Tereyağını ekleyip bulamaç haline getiriyoruz ve vanilyayı ekliyoruz. Unu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan şekil verebileceğimiz bir hamur oluncaya kadar yoğuruyoruz. Hamurumuzdan ceviz-fındık arası büyüklükde parçalar alıp, yuvarlıyoruz. Fırınımızı 170 derecede ısıtıp, kurabiyelerimizi 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. Pudra şekeri, kakao ve nesquik'i derin bir kapta karıştırıyoruz ve fırından çıkan sıcak kurabiyelerimizi hemen bu karışıma buluyoruz. Soğuyunca servis yapabiliriz. Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder