MUHAMMARA

Yoğun geçen günler arasında çok az vakit ayırabiliyorum şu sıralar bloga, oysa elimde güzel sofralar ve lezzetli yemeklerin fotoğrafları birikti, en kısa zamanda eski tempoma dönmeyi umarak ve gezi yazılarımı erteleyerek muhammaranın tarifini paylaşmak istiyorum.
Muhammara Güneydoğu Anadolu (özellikle Antep) mutfağından bir lezzet, oralara da daha güneyden geldiğini söylemek lazım. Bu lezzetli meze normalde acı pul biberden, biber limonsuyu ile ıslatılarak ekmek ve diğer malzemelerin eklenmesi ile yapılıyor, ben acılığını azaltmak ve pratiklik sağlamak için acı-tatlı karışık biber salçası ve domates salçası kullandım. Tarifimiz şöyle;

Malzemeler:
-1 su bardagi çekilmis ceviz
-3 diş sarmisak
-1 çorba kasigi domates salçasi
-2 çorba kaşığı biber salçası
-1 çay bardağı bayat ekmek içi
-1 tatli kasigi kimyon
-1 cay kasigi karabiber
-1 limonun suyu
-2 corba kasigi zeytinyagi
-Servis için maydanoz
-Tuz (biber salçasının tuzuna göre az miktarda)
Yapılışı:

Ekmeğimizi limon suyu ile ıslatıp, diğer malzemlerle birlikte iyice karıştırarak macun kıvamı almasını sağlıyoruz. Sonra ekmek üstünde veya tek başına kıyılmış maydanoz ile servis yapabiliriz, bu kadar kolay. Muhammaramızı hazırlarken cevizleri çok ince çekmemek yerken daha lezzetli olmasını sağlıyor. Ayrıca isterseniz labne peyniri ekleyebilirsiniz. Ben hazırladıktan sonra ikiye bölüp, yarısına 100 gr kadar labne peyniri ekledim, peynir mezemize yakıştı ve acılığını biraz hafifletti. Tabi hiç acı sevmeyenler için bu lezzetli mezeyi sadece tatlı biber salçası ile yapabiliriz. Ayrıca sevenler için nar ekşisi de ekleyerek hazırlayabiliriz. Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder