KAHVALTI İÇİN PRATİK TARİFLER


Geçen pazar arkadaşlarımızı kahvaltıya davet ettik, aslında davetin asıl sebebi mayıs ayında Hollanda'ya yerleşecek olan Evrim ve Alpay için ufak bir veda organizasyonuydu. Ben de fırsat bulmuşken süslü bir masa hazırlayıp, uzun süredir aklımda olan bir kaç pratik tarifi uygulayarak sizlerle paylaşmak istedim. Evrim ve Alpay'ın yanı sıra ortak arkadaşlarımız Levent ve Ayşegül'de bizdeydi. Hep beraber Hollanda'ya Evrim ve Alpay'a yapacağımız ziyareti planlayarak:) gülüp, eğlenerek güzel bir pazar kahvaltısı yaptık.



Kahvaltı hazırlıklarına her zaman yaptığım gibi masayla başladım. Baharın gelişini hissedebilmek amacıyla, masa örtümü yeşil renkte, runnerımı ise çiçek desenli olarak seçtim. Runnerın renklerinde olduğunu farkettiğim peçetelerimi kalp ve yıldız şeklinde katladım. (Nasıl katlandığını ilerki yazılarımda göstereceğim) Son olarak da minik kuşlarımı tabaklarımızn kenarlarına tutturdum.

Menümüzde;



-Peynir ve zeytin çeşitleri, salam jambon (rulo yaparak kürdanla tutturdum)




-Bal kaymak ikilisi, annemin yaptığı kayısı reçeli ve benim yaptığım üzüm ve çilek reçelleri



-Susamlı, haşhaşlı ve kepekli ekmekler, sucuk, ceviz, fındık, badem



-Sebzeli, mısır unlu poğaça, tahinli kurabiye, Ayşegül'ün getirdiği arap kurabiye, İtalyan keki



-Nutella ve sürülebilir beyaz çikolata (Tekila bardaklarımın içine sıktım)



- Biberli lor (linkdeki tarifi uygulayıp, elimde yuvarlayarak şekil verdim) ve salatalık dilimlerinin üzerine yerleştirerek mantar görüntüsü verdiğim çörekotlu tulum peynirleri (Tulum peynirini ezip 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı ile yumuşatıp, papatya kalıbımla şekilllendirdim ve üzerine çörekotu serpiştirdim)


-Yumurta dilimleri ( Haşladığım yumurtanın sarılarını çıkarıp ezdim, içine yarım limon suyu, tuz, biraz kimyon ve kişniş, 1 tatlı kaşığı mayonez ekledim ve iyice karıştırdım ve tekrar yumurta beyazlarının içlerine doldurdum. Dereotu ile süsledim. )


- Otlu ve sade kalp tereyağı ( Oda sıcaklığına getirdiğim tereyağının içine pul biber, kurutulmuş dereotu ve sarmısak ekleyip, karıştırdım ve kalp şeklindeki buz kalıbımın içine koyup, bu şekilde dondurudum. Masamızda ise çabuk erimemesi için buz parçalarının üzerinde servis yaptım)


vardı. Kahvaltı benim için günün en zevkli öğünü, bu nedenle göze de hoş görünmesi önemli.


Yukarda kısaca tarif edebildiğim yiyeceklerin yapım aşamaları da kısa, yani az zamanda da süslü çeşitler hazırlayabiliriz. Pratik bir kaç öneri olarak paylaşmak istedim. Masamızın diğer yiyeceklerinden sebzeli poğaça ve kurabiye tariflerini ise sırayla yazacağım. Afiyet olsun...


Not: Diğer kahvaltı önerileri için bağlantıyı tıklayabilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder