PATATESLİ OMLET VE KAHVALTI DAVETİ

Geçen Pazar günü arkadaşlarımız Duygu ve Aydın yeni evlerinde kahvaltıya davet ettiler bizi. Bizde memnuniyetle kabul ettik. Kahvaltıya giderken ben de görev bilinci olan biri olarak:) fotoğraf makinemi yanıma aldım, kahvaltı sofrasını görüntülemek için. Duygu'ya tatlı birşeyler yapıp getireceğimi de söyledim. (En altta ki fotoğrafta yeralan cheesecake) Duygu ve Aydın bizim için bu güzel sofrayı hazırlamışlardı. Duygu çok lezzetli bir poğaça, Aydın ise Aşçı Yamağı ile uzun süredir tadını özelediğimizi konuştuğumuz patatesli omleti yapmıştı. Patatesli omlet aslında kolay bir tarif ve belki çoğumuz biliyoruz ama yine de kahvaltı menüsünde yeralması için bu güzel sofra eşliğinde yazmak istedim.


Kahvaltı soframızda, sabah yapılmış olan tazecik peynirli poğaçalar, domates-salatalık tabağı, peynir, zeytin ve reçel çeşitleri, hiçbir zaman hayır diyemediğimiz bal-kaymak ikilisi vardı. Duygu gül desenli tabaklarının yanına gül desenli peçete halkalarını kullanmıştı ve çok uyumlu görünüyordu. Bir de kağıt peçeteleri iki farklı renk ve boyda üst üste getirip, o şekilde takmıştı halkaları, belki sizlere de farklılıklar yaratmak adına fikir olur.

Patatesli omletimize gelince, benim de Aşçı Yamağı'nında çok sevdiği bir omlettir. Patates kızartmasını çok sevdiğim için bu omleti ayrı severim. Bu sevgiye rağmen uzun süredir yapmadığımı konuşmuştuk Aşçı Yamağı ile, pazar sabahı karşımıza çıkınca çok sevindik. Lezzetli ve pratik tarifimiz ise şöyle (ben kendi tarifimi yazıyorum, sanırım Aydın'ınkinden tek farkı yumurta adedi);


Malzemeler: (4 kişilik)


-6 adet yumurta
-3 orta boy patates
-Kekik, karabiber, tuz
-Patatesleri kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:

Patateslerimiz soyup, küp şeklinde doğruyoruz. Kızgın yağda kızartıp, omlet tavamıza alıyoruz. (Kızartma yağlı olduğu için tavamızı ayrıca yağlamaya gerek yok) Derin bir kaseye yumurtalarımızı kırıp, baharat ve tuzumuzu ekleyip, çırpıyoruz. Çırpılmış yumurtalarımızı, ocağa aldığımız patateslerin üzerine döküp, iki tarafı da pişene kadar çevirerek pişiriyoruz. Dilimleyerek sıcak sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun...


0 yorum:

Yorum Gönder