SEBZELİ, MISIR UNLU POĞAÇA

Kahvaltı soframızdan bana ait olan son tarif sebzeli mısır unlu poğaça. Peçete katlamaları en kısa zamanda ekleyeceğim. Hani hepimizin dışarda yediği, çok beğendiği ve evde aynı tadı, dokuyu elde etmeye çalıştığı yiyecekler vardır, bunlar bazen hazır ürünler, bazen de yakınlarımızın elinden olan lezzetler olur. Bu poğaça da işte öyle bir şey. Son 1-2 aydır sabahları acele ile kahvaltı yapmadan evden çıkarken uğrayıp, bu poğaçalardan aldığım bir yer var yakınımızda, her alışımda ben bunu evde yaparım diye düşünüp, ama bir türlü fırsat bulup deneyememiştim. Sonunda yaptım ve aynı lezzeti yakaladım, sadece beklediğinde düşündüğümden biraz daha sertleşme oldu, tekrar ısıtınca aynı tazelik ve yumuşaklığa kavuştu. Sanırım bu durum hazır ürünlere eklenen katkı maddelerinden kaynaklanıyor veya işin benim bilmediğim bir sırrı var:) Uyguladığım tarif şöyle;
Malzemeler: (20 adet için)

-2 yumurta
-1 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı sıvıyağ
-125 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
-1 yemek kaşığı kaymak
-1 paket kabartma tozu
-1 su bardağı mısır unu
-1 tatlı kaşığı şeker
-1 çay kaşığı tuz
-2,5-3 su bardağı beyaz un
-Yarım demet kıyılmış maydanoz
-Yarım demet kıyılmış dereotu
-1 orta boy rendelenmiş havuç
-150 gr beyaz peynir

Yapılışı:

Yumurtalarımızdan birinin sarısını üzerine sürmek için ayırıp, kalan kısmını yoğurma kabımıza koyuyoruz. Sıvıyağ, yoğurt, tereyağ, kaymak, tuz ve şekerimizi ekleyip, bu malzemeleri karıştırıyoruz. Sonra mısır unumuzu yavaş yavaş hamurumuza ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Hamurumuz hala cıvık kıvamda olacak. Bu aşamada maydanoz, dereotu ve havucumuzu da ilave ediyoruz ve sonrasında kabartma tozumuzu ve unumuzu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayacak bir kıvamda yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Poğaçalarımızın yumuşak olması için unu fazla eklememek önemli, elimize yapışmadığı ve şekil verebildiğimiz ilk aşamada un eklemeyi bırakalım. (Bu benim için 2,5 su bardağını çok az geçen bir miktar oldu.) Hamurumuzu hazırlayınca cevizden biraz daha büyük parçalar koparıp, elimizde açarak ortasına beyaz peynir koyup, benim yaptığım gibi şekillendirebilirsiniz. İsterseniz, tüm hamuru açıp, kalıp veya bardak yardımıyla kesip, içlerine peynir koyup kapatarak da yapabilirsiniz. Poğaçalarımızı şekillendirince, üzerlerine yumurta sarımızı sürerek önceden ısıttığımız 160 derece fırında 30-35 dakika kızarana kadar pişiriyoruz. Sıcakken nefis oluyor, bu nedenle tekrar servis yapmanız gerekirse, ısıtarak yapmanızı tavsiye ederim. Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder