Nişe ile bastık



Gaziantep'de hazırlanan bazı kolay tatlılardan biri nişe ile bastık çalmak. Antep'de bu tür tatlıların yapılması ifadesi için "çalmak" fiili kullanılır. Mesela "nişe ile bastık çalmak", "kuymak(*) çalmak" gibi. Genelde öğlen köfte yapan hanımlar köftenin arkasından yaparlar.

Nişe nişasta demek, bastık ise pestil oluyor. Pekmez ile yapılan bu tatlının tadı bastığa benziyor, cevizle yiyince de cevizli sucuğa. Nişasta ve üzüm pekmezi kullanılarak nişe ile bastık yapılmış oluyor. Ben ona doğal puding diyorum. Pekmez yemek isteyenler için güzel bir alternatif. Ben şahsen ağzımı yakacak derecede sıcakken yemeyi seviyorum. Ama tabi biraz ılıyınca veya iyice soğuyup jöleleşince de tüketebilirsiniz.

(*)kuymak: Telaffuzunda k harfi yumuşar ve guymak olarak söylenir. Genelde yeni bebek doğduğunda yapılır. Un helvası diyebiliriz, bir gün onu da deneyip tarifini yayımlamak istiyorum.

Malzemeler (1 kişilik)
  • 1 kupa (250 ml) su
  • 1 tepeleme yemek kaşığı nişasta (mısır veya buğday)
  • 2-3 yemek kaşığı üzüm pekmezi (miktarı kendinize göre değiştirebilirsiniz)
  • Ceviz veya fıstık (ceviz öneririm)

Hazırlanması:
  • Derin bir tavaya suyu koyun, nişastayı ekleyip suyun içinde karıştırarak eritin.
  • Tavayı ocağa alın ve üzerine pekmezi ilave edip sürekli karıştırmaya devam edin.
  • Kaynamaya başlayıp kıvamı yoğunlaşınca altını kapatıp kaseye aktarın.
  • Ceviz veya fıstıkla süsleyip servis edin.

1 yorum: